Uit onderzoek van Bouwkennis blijkt dat steenwol-isolatiefabrikant Rockwool het bekendste merkt is in de ruwbouwsector. De naamsbekendheid van het merk is met 97% bijzonder hoog. De fabrikant staat binnen de sector vooral bekend om kwaliteit, trendsetting en duurzaamheid.

In de Marketing Score Card Naambekendheid & Imago Ruwbouw zijn de top of mind awareness (percentage respondenten dat een merk spontaan als eerste noemt), de spontane en de geholpen naamsbekendheid van de grootste merken in de ruwbouwsector in kaart gebracht.

De marktleider in steenwol producten heeft vorig jaar een behoorlijke omzetgroei behaald. De omzet bedroeg vorig jaar 421 miljoen euro, een stijging van 17 miljoen euro ten opzichte van 2016. Dit is voor een belangrijk deel te danken aan de hogere afzet in de bouwsector.

Oproep wooncomfort

De van oorsprong Deense organisatie riep afgelopen zomer met drie andere bekende Deense merken (Velux en Danfoss en Grundfos) om vooral ook aandacht te houden voor het verbeteren van dagelijkse wooncomfort. Ze refereren hierbij aan de nieuwe Europese richtlijn EPBD 2018 (Energy Performance Building Directive). Hierin wordt  nadrukkelijk aangegeven dat energie-efficiëntie niet mag leiden tot een verslechtering van sociale aspecten in de gebouwde omgeving, zoals veiligheid (waaronder brand), wooncomfort en gezondheid.