Good! gaat met de consumentenbeurs Huis & Energie een nieuw concept lanceren. Een van de centrale thema’s tijdens de beurs is zonne-energie. De beurs wordt georganiseerd in directe samenwerking met Milieu Centraal, de belangrijkste branche-organisaties en media.

Huis & Energie

De eerste Editie van de Huis & Energie beurs zal plaatsvinden op vrijdag 15, zaterdag 16 en zondag 17 mei 2020. Tijdens de beurs komen de volgende thema’s aan bod: Zonne-energie, Warmte, Verlichting, Smart & Domotica, Isolatie, Ventileren en Koelen, Vervoer en Financiën. Fabrikanten, merken en retailers zullen hier tevens hun nieuwste producten en diensten presenteren.

Nieuw concept

Henriette Vrisekoop van Good! licht toe tegen Solar Magazine: “Het is een geheel nieuw event en een nieuw concept dat duurzaamheid en besparing vanuit een nieuwe en positieve propositie onder de aandacht van de consument brengt”. Vrisekoop vervolgt: “Verreweg de meerderheid van de bevolking is ervan overtuigd dat er iets met de verduurzaming van hun woning en hun leven moet gaan gebeuren. Om te besparen op energiekosten of omdat ze zich zorgen maken over in welke wereld hun kinderen straks leven. Maar de grote vraag is: hoe moet je dat aanpakken, waar moet je beginnen, wat is waar en wat is niet waar? We moeten als specialisten niet onderschatten hoeveel mythes en onwaarheden er nog rondgonzen. Op Huis & Energie kan de consument de vakman spreken en concrete antwoorden krijgen op concrete vragen. Het verduurzamen van je huis gaat in eerste instantie altijd geld, soms zelfs veel geld, kosten. Dan is face-to-face-contact enorm veel meer waard dan zoekhetmaaruit.nl.”

Doel en partnership

Het doel is 10.000 tot 15.000 bezoekers te verwelkomen op de Huis & Energie beurs. Een partnership met Milieu Centraal moet gaan bijdragen aan de doelstelling. Vrisekoop: Vrisekoop hierover: “Zij ondersteunen het event zowel in meedenken met en checken van het concept als met het werven van bezoekers. Hun website heeft bijna 10.000 unieke bezoekers per dag, allemaal bezoekers die geïnteresseerd zijn in duurzaamheid. Hun social media bereik is ook immens. Verder staat er een partnership met UNETO-VNI op stapel die met publiekscampagnes hun nieuwe naam Techniek Nederland gaan promoten en daar Huis & Energie in meenemen”.

Beleving Centraal

Huis & Energie spreekt op hun website: Beleving, beleving, beleving…. ook technische producten hebben profijt van een goede presentatie. Daarom staat beleving centraal op Huis & Energie. Daarom bouwen we in het centrum van de beurs een Duurzaam Droomhuis waarin alle aspecten van verduurzaming getoond worden. Van isolerende beglazing tot zonneboiler en van huisbatterijen tot lucht-lucht warmtepomp. Het concept en de invulling van het huis worden bepaald in samenwerking met de deskundigen van Milieu Centraal. Deelname aan het Duurzaam Droomhuis is alleen mogelijk voor exposanten van Huis & Energie.

Gezamenlijk project

Vrisekoop tot slot: “We bouwen op Huis & Energie een echt huis van enorme afmetingen waar alle duurzame producten, van zonnepanelen tot led-lampen tot lage temperatuur radiatoren een plaats hebben. Het Duurzaam Droomhuis is een gezamenlijk project met Milieu Centraal. Het komt centraal op de beurs te staan en is in feite de beursstand van Milieu Centraal waar al hun adviseurs uitleg en voorlichting geven”.